26-04-2024

Ramazani gjatë koronavirusit: Mjekët myslimanë në “vijën e parë të frontit” tregojnë nëse do të agjërojnë sivjet

Një pyetje e vështirë për mjekët dhe infermierët myslimanë në vijën e parë të coronavirusit: A të agjëroj gjatë Ramazanit këtë vit?

Dr. Ahmed Hozain synon të zgjohet rreth orës 4 të së premtes dhe të fillojë ditën e parë të agjërimit të tij në Ramazan.

Për 15 orë, studiuesi 32-vjeçar i kirurgjisë dhe transplantit të mushkërive planifikon të abstenojë nga ngrënia, pirja dhe marrja e ilaçeve, ndërsa ai kalon në rutinën e tij të përditshme, e cila tani përfshin kujdesin për më shumë se një duzinë pacientësh me COVID-19 në njësinë e kujdesit intensiv në spitalin e Brooklyn ku ai punon.

Hozain ka agjëruar që kur ishte 10 vjeç, dhe megjithëse disa ditë janë më të vështira se të tjerët, ai në përgjithësi ndihet mirë, shkruan Al Jazeera, përcjell Telegrafi.

Ai është pak më i mprehtë mendërisht. Ai ka më shumë kohë të lirë. Ai nuk shqetësohet për tu ndjerë i lodhur pas një vakti të madh.

Edhe në vitet e tij të para të profesionit, kur ndonjëherë ai thirrej papritur në dhomën e urgjencës dhe duhet të zgjaste agjërimin e tij për një orë ose dy, ai kurrë nuk e prishi më herët dhe nuk hëngri para perëndimit të diellit.

Por mes luftimit të një pandemie, ai pyet veten nëse do të jetë edhe ky rast këtë vit.

“Qëllimi është ta kaloj ashtu siç kam bërë gjithmonë”, thotë ai. “Por, unë nuk jam kundër ta prish nëse duhet”.

Sipas shkrimit të Al Jazeera, përcjell Telegrafi, myslimanët në të gjithë botën po përpiqen të kuptojnë se si do t’i përshtatin praktikat e tyre fetare në një botë rrënjësisht të ndryshme gjatë muajit të shenjtë të Ramazanit sivjet.

Në mars, një Task Forcë Kombëtare Myslimane lëshoi një deklaratë që u kërkoi më shumë se 3,4 milionë myslimanëve të Shteteve të Bashkuara “të ndjekin protokollet lokale për vetë-karantinë dhe distancim shoqëror” dhe kërkoi që lutjet e xhematit të pezullohen.

Xhamitë e kontaktuara nga Al Jazeera janë mbyllur për javë të tëra, përfshirë ato në Jacksonville dhe Gainesville, Florida, Dearborn, Michigan, Missoula, Montana, Birmingham, Alabama, dhe Austin, Teksas.

“… unë nuk di për ndonjë xhami të vetme në Amerikë që mbetet e hapur”, thotë Edward Ahmed Mitchell, drejtori ekzekutiv i Këshillit të Marrëdhënieve Amerikano-Islamike.

Nga njëra anë, këto mbyllje kanë prishur rëndë traditat përreth Ramazanit, kur myslimanët zakonisht prishin agjërimin e tyre së bashku si një komunitet.

Nga ana tjetër, Islami është “i aftë” të përshtatet me urdhrat e qëndrimit në shtëpi.

Ramazani nuk kërkon që myslimanët (me çdo kusht) të luten brenda një xhamie, dhe rreziqet e një pandemie janë pjesë e themelimit të fesë.

“Historikisht, Profeti Muhamed, paqja dhe bekimi qoftë mbi të, i mësoi njerëzit që nëse një pandemi shpërthen në tokën tuaj, mos u largoni”, thotë Mitchell. “Dhe nëse një pandemi shpërthen diku tjetër, mos shkoni atje”.

Për shkak të karantinës, shumë myslimanë tani kontrollojnë oraret e tyre ditore në atë mënyrë që normalisht është e pamundur gjatë muajit të shenjtë. Por e kundërta është e vërtetë për mijëra mjekë, infermierë dhe punëtorë të tjerë thelbësorë në SHBA, të cilët janë të mbingarkuar dhe janë nën stres të jashtëzakonshëm.

“Në fakt, ju jeni i zënë gjatë gjithë ditës”, thotë Hozain, pacientët e të cilit kanë probleme të tilla në frymëmarrje që shumica duhet të intubohet. “Nëse nuk ia jap atë qetësim pacientëve, ata do të lodhen. Ata janë shumë të rënduar”, thotë ai. “Kështu që ju duhet t’u jepni atyre ilaçe të mjaftueshme, por jo shumë sepse mund të ketë efekte anësore më afatgjata”.

Pro dhe kundra

Nëse Hozain dëshiron të vonojë agjërimin e tij, Kurani i lejon atij ta kompensojë ditët në një kohë të mëvonshme.

“Islami mëson se mbrojtja e jetës njerëzore është përparësia numër një”, thotë Mitchell. “Pra, ekzistojnë përjashtime në pothuajse çdo rregull fetar”.

Sidoqoftë, autoritetet fetare nuk pajtohen rreth asaj se sa gjerësisht duhet të zbatohen këto përjashtime.

“Agjërimi nuk është i thjeshtë”, thotë Kassem Allie, administratori ekzekutiv për Qendrën Islamike të Amerikës, në Dearborn, “por ju nuk mund të thoni thjesht ‘Unë nuk ndihem mirë. Unë nuk do të agjëroj’. Për tu shfajësuar vërtet nga agjërimi, duhet të keni rekomandimin nga një mjek”.

Të tjerët e shohin vendimin si më shumë një zgjedhje personale, si Adam Stadheim, një ndihmës i imamit në Universitetin e Montana, përcjell Telegrafi.

Ai e krahason me atë se si ju lejohet të uleni gjatë lutjeve nëse qëndrimi ju shkakton dhimbje.

Por ata që zgjedhin të mos agjërojnë, humbin shpejt një pjesë thelbësore të kulturës islame, thotë Shima Dowla Anwar, një kandidate 31-vjeçare për MD / PhD në Birmingham me një gjendje stomaku që zakonisht e ndalon atë të agjërojë për më shumë se disa ditë në një kohe.

“Është një përvojë e përbashkët”, thotë ajo. “Të gjithë flasin për të. Të gjithë e kalojnë atë së bashku…”.

Duke folur në një linjë rreth kësaj ndjenje, Dr. Bedirhan Tarhan, një 31-vjeçar që është i angazhuar në neurologjinë pediatrike në Gainesville, Florida, megjithëse e do agjërimin, ai është i pasigurt nëse do të agjërojë muajin e plotë nëse numri i rasteve do të rritet në zonën e tij.

“Nëse ndjehem se agjërimi po ndikon në shëndetin tim ose performancën që lufton kundër virusit, unë do ta vonoj atë”, thotë ai.

Për mjekët e tjerë, megjithatë, nuk ka dyshim. Përkundër faktit se modelet e Dr. Mobeen Rathore parashikojnë që virusi të arrijë pikun në javën e dytë të Ramazanit në zonën Jacksonville, specialisti i sëmundjes infektive, i cili praktikon pothuajse 29 vjet, thotë se “asnjëherë nuk ka e ka pasur në konsideratë për të mos agjëruar”.

Për Hozain, mos agjërimi është në konsideratë, por jo edhe i lehtë, veçanërisht në nxehtësinë e momentit.

“Unë gjithmonë kam pyetur veten, ‘A jam duke e gjykuar veten me të drejtë të jem në gjendje të përcaktoj aftësinë time për të punuar, apo është një gjykim i padrejtë, i njëanshëm?’”, thotë ai.

Sidoqoftë, ai u beson mjekëve të tjerë për ta ndihmuar atë të marrë vendimin, dhe pas më shumë se 20 vjet agjërimit të Ramazanit, ai gjithashtu i beson vetvetes.

“Ju e dini veten”, thotë ai, “dhe ju e dini se sa shumë punoni, dhe ju e dini se sa të mprehtë duhet të jeni dhe cilat lloje të vendimeve klinike duhet të merrni”.

Asnjë koment

Comments are closed.